Jedna od stvari koja je potrebna da bi se pokrenuo uspješan posao zasigurno je dobra poslovna ideja. No, je li ideja sama po sebi dovoljna? Najčešće nije, jer je za njenu realizaciju potrebno sagledati razne elemente poslovanja i ovladati njima. Kao prvo, realizaciji ideje treba pristupiti poduzetnički, s jasnim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima. Temeljem tih ciljeva razvija se poslovni plan, koji treba obuhvatiti i potrebne aktivnosti i resurse potrebne za njihovu realizaciju. I na posljetku novi proizvod ili uslugu treba plasirati na tržište, vodeći pri tome računa o dugoročnoj održivosti poslovanja.
Cilj je ovoga programa provesti polaznike kroz najvažnije teme i područja na putu od ideje do proizvoda/usluge, te na taj način pomoći onima koji se na taj put odluče, da uspješno stignu do cilja. Tijekom programa, polaznici bi trebali ovladati osnovnim konceptima poduzetničkog poslovanja, od definiranja poslovnog modela, preko razvoja strategije, poslovnog planiranja i financiranja do razvoja novog proizvoda/usluge i njihovog tržišnog plasmana.
-
Poduzetnički pristup (4 sata)
- Spoj ideje i kapitala
- Izbor poslovnog modela
- Organizacija poslovanja
- Pravni oblici organiziranja
-
Osnove strategije (4 sata)
- Temelji definiranja strategije (vizija, misija, ciljevi)
- Strateško pozicioniranje
- Kompetitivne prednosti
-
Poslovno planiranje (4 sata)
- Važnost poslovnog planiranja
- Osnovni elementi poslovnog plana
- Analiza osjetljivosti
-
Kako financirati poduzetnički pothvat (4 sata)
- Investicije u opremu
- Obrtni kapital
- Izvori financiranja
- Porezni aspekti
-
Osnove financija za nefinancijaše (4 sata)
- Osnovna financijska izvješća i njihova analiza
- Upravljanje profitabilnošću
- Upravljanje kapitalom
-
Razvoj novog proizvoda (4 sata)
- Razvoj i analiza ideje
- Zaštita intelektualnog vlasništva
- Razvoj prototipa i testiranje
- Tržišna verifikacija
- Komercijalizacija
-
Tržišni nastup (4 sata)
- Koncept 4P
- Ponuda vrijednosti
- Praćenje tržišnih kretanja
- Praćenje zadovoljstva kupaca